środa, 14 stycznia 2015

Piernik lambada - przepis

Oto i rozwiązanie mojej porannej zagadki ;)
Piernik lambada - tak nazywa się najszybsze ciasto na świecie.

Produkty na ciasto po części pokazałam Wam już rano ;)




Tak więc wzięłam jabłka - ja miałam ogromne więc wzięłam 5 sztuk. Normalnie biorę 8. Pokroiłam na kosteczkę, zasypałam szklanką cukru i łyżeczką cynamonu. Odstawiłam na pół godziny, żeby puściło sok. 




Następnie dodałam dwie szklanki mąki, 3 żółtka, łyżeczkę sody oczyszczonej, łyżeczkę proszku do pieczenia i 3 łyżki oleju.




Wymieszałam



3 białka ubiłam ze szczyptą soli i dodałam do masy, delikatnie wymieszałam.



Całość wylałam na blache wyłożoną papierem do pieczenia i wysmarowaną masłem (boki).



Wsadziłam do piekarnika nagrzanego do 60C i podniosłam temperaturę do 180C. Poekłam (od dołu) ok.40 mint.



Po upłynięciu czasu wyłączyłam piekarnik, uchyliłam drzwiczki i zostawiłam ciasto do ostygnięcia.



Jak ciasto wystygło zupełnie przygotowałam polewę...
1/3 kostki masła rozpuściłam z łyżką wody...



Następnie dodałam 3 łyżki cukru, kopiatą łyżkę gorzkiego kakao...



Do wszystkiego dodałam łyżkę kwaśnej śmietany.



Wszystkim polałam ciasto i gotowe ... na jutrzejsze Jasełka do Fifka ;)

Smacznego!

P.S. Przepraszam za jakość zdjęć i ewentualne literówki, ale post piszę w całości z telefonu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Byłaś, czytałaś - pozostaw po sobie ślad - choćby jedno słówko, które zmotywuje mnie oraz innych! Dziękuję :*